Zijkanalencompressoren ondersteunen het schoonmaken en verpakken van sla

De vandaag beschreven Salattauchbecken wordt vervaardigd door B. Miller Maschinenbau GmbH uit Aspach. SKVTechnik levert de zijkanaalcompressoren voor het blazen van de perslucht in het bubbelbad, het hart van de Salattauchbeck.

Zijkanaalcompressoren blazen de perslucht constant in het water van de druppeltank van de saladewasmachines en breng het waswater aan de kook. De groenten, die door het bubbelende water van het zwembad bubbelend worden, worden uit de bodem gereinigd en vervuild en bereid voor verkoop. Voor het schoonmaken in de Salattauchbecken zijn vooral hoofdsalade, veldsalade, salade komkommers, spinazie of peterselie geschikt. Als klanten deze producten in de toekomst zullen kopen, is het mogelijk dat ze zijn gereinigd en verpakt door B. Miller Maschinenbau uit Aspach. Zijkanaalcompressoren van de SKVTechnik hebben de lucht in de druppeltank ingedrukt.

Het productieproces is als volgt:
De planten worden direct in de groentenkist gewassen. Dit feit maakt het wasproces effectief omdat het fruit direct in de transportdoos op de oogstmachine wordt verpakt en extra verpakkingen kunnen worden opgeslagen. Voor de bediening van de salade wasmachine is alleen een werkkracht nodig, die de voeding met ongewaste sla op de voorzijde aanneemt en de afwassen van de gewassen groenten aan de achterzijde veronderstelt.
De werknemer legt de groentekratten op de transportband en ze verplaatsen onder het water onder het water naar het luchtvoedende bubbels bad. De watercirculatie in het whirlpoolbad wast de grond tussen de plantenblad uit. Als de transportdozen de jacuzzi met de groenten hebben gekruist, worden de planten vervolgens met vers water gespoeld.

Afhankelijk van de mate van verontreiniging van de groente en afhankelijk van het type plantaardige, kan de snelheid van de transportband variabel worden aangepast. De gebruiker kan dus reageren op verschillende graden van vervuiling en plantensoorten en de machine daarbij aanpassen. De zijkanaalcompressor blaast altijd in de dompeltank bij volle druk, zodat de werveling van het water zo sterk mogelijk is en een snelle en effectieve reiniging van de planten per tijdsdeel plaatsvindt. Met de geïllustreerde machine tot 400 groentransportdozen kunnen per uur worden gewassen.

Hoe werkt de Salattauchbecken?
De gehele verwerkings sectie in de machine is voorzien van een transportband. De transportband neemt de saladeboxen op en vervoert ze in een dompelbak, waardoor de kratten onder water in een gootsteen worden gebracht. Door de lengte van het bekken en de transportsnelheid van de transportband is de verblijfsduur van de groentenkratten onder water langer of korter. De transportsnelheid van de transportband kan door de operator beïnvloed worden. De operator kan dus reageren op verschillende graden van vervuiling en verschillende plantensoorten. In de dompeltank is nu het beslissende wasproces. Een zijkanaalcompressor drukt lucht door een pijpsysteem en verschillende uitstroompunten in het water van de dompeltank. De oplopende luchtbellen zetten het water in beweging, gelijk als het kookt. Het borrelende water leest uit de lekkende grond of andere vervuiling. Dit proces gaat door zolang de saladebox in de druppeltank zit. Aan het einde van de druppeltank brengt de transportband de salade dozen terug, over het wateroppervlak. Daar wordt de salade opnieuw met vers water gespoten. De werknemer verwijdert de gereinigde salade met de transportdozen van de transportband.

SKVTechnik adviseert een geschikte zijkanalkompressor:
Voor de productie van perslucht voor de hierboven beschreven salade wasmachine door middel van een zijkanaalblazer stelt SKVTechnik vandaag een S3-1-219-2,2kW-3 voor. Dit model is uitgerust met een 3-fase driefasige motor. Modellen met 1-fase motor zijn ook verkrijgbaar. In het duikbekken van de Salattauchmaschine wordt in totaal ongeveer 175 m³ lucht per uur verwacht op de diepte van ca. 0,50 m. Deze hoeveelheid lucht houdt het water in goede staat en zorgt voor een goede afwas van de te wassen salades.
De S3 is een Italiaanse motor en bereikt een capaciteit van 219 m³ / h met een open gasklep en een maximale waaitruk van 250 mbar. De machine heeft een levertijd van één week in Duitsland. Dit geldt voor bestellingen in de SKVTechik Onlineshop. SKVTechnik biedt alle sideloader compressorcategorieën. Van de kleine 0,2 kW motor naar de 36 kW motor, is elk gewenst type motor beschikbaar. Klanten zijn nu overtuigd door de voordelen van online winkelen bij SKVTechnik.

Salatwaschmaschine